niedziela, 10 listopada 2013

SKANDYNAWSKIE KLIMATY: kurs na kartkę - obrazek

Witam serdecznie,
Wieczorową porą chciałbym Was namówić na wykonanie kartki będącej jednocześnie zimowym obrazkiem. Wiem, powiecie: "Szalona! Zimy jej się zachciało!". Prawdę mówiąc, nie chcę jej jeszcze, ale mimo wszystko śnieg za oknem kojarzy się z czymś przyjemnym: nadchodzącymi radosnymi świętami, zapachem choinki, saniami, światełkami. Myślę sobie, że to dobra alternatywa dla deszczowego i szarego listopada... Ponadto dobrze już isę przygotować psychicznie na coraz krótsze i chłodniejsze dni, nieprawdaż?
Czy macie zatem ochotę na wykonanie takiej oto kartki - obrazka?



Zacznijmy od początku. 
Jako bazę potrzebujecie papier wizytówkowy o wymiarach 15 cm x 20 cm. 
Oto schemat bazy. Kiedy już ją wykonamy, czas na ozdabianie dwóch elementów: ZIMOWEGO WIDOKU ZA OKNEM oraz napisu FROSTY IS LOVE.

Przy ozdabianiu macie totalną dowolność. Niech w Was zwycięży kreatywność. Ja zdecydowałam się na biały papier z wytłaczanymi śnieżkami, błękitny papier z wytłaczanymi kropkami, niebieską farbę i dwie konturówki 3D: białą oraz brokatową.
Napis zaś został ozdobiony brokatem i niebieską farbą akrylową.

Gdy okienko i napis muszą wyschnąć, bierzemy się za naszą bazę, która będzie imitowała kawałek domu. Aby nadać skandynawski styl, użyłam papieru z motywem jasnego drzewa (GALERIA PAPIERU: BIAŁA RÓŻA). A ponieważ wycięłam za krótkie paski, postanowiłam ratować pracę poprzez dodanie szczypty francuskiego klimatu i na dole, korzystając  z tej MASKI, stworzyłam mur za pomocą szpachlówki.

Następnie wycięłam z czerwonego papieru dziurkaczem kilka kół (jeśli nie macie, przydatny będzie archaiczny;) cyrkiel) i nakleiłam przecięte połówki tak, by nadać wrażenie dachówek.

Wyschnięty napis naklejamy tuż nad murem. Zajmuje on całą szerokość kartki, dlatego też naklejamy tylko z JEDNEJ strony, by móc zarówno umożliwić nam otwarcie kartki, jak i sprawić, by nie robiła tego "samoczynnie".

Okienko ostrożnie przecinamy na pół, a następnie naklejamy na połówki kartki tuż nad napisem.

Mroźne i skrzące okienko prawie się otwiera, zachęcając nas do zajrzenia do środka.

Skrzący napis jednak kontroluje mimowolne otwieranie się, by nie wdarło się do środka zimne powietrze;)

Na zakończenie warto na dachówkach wykonać za pomocą konturówki białej 3D trochę śniegu i sopelków...

A tak wygląda kartka w półcieniu. widzicie, jak się skrzy i mieni? Będzie ona doskonałym prezentem z serdecznymi życzeniami, a jednocześnie obrazkiem - dekoracją.

Mam nadzieję, że rozpaliłam w Was chęć stworzenia zimowych kartek obrazków!
Pozdrawiam,

2 komentarze:

  1. Bardzo zimowe klimaty, ale jednocześnie tchnące ciepłem i miłością:)

    OdpowiedzUsuń